پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226807
رونمايي از ابعاد جديد فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان
تاریخ انتشار : 1395/08/04 14:44:06
نمایش : 979
مديرکل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش ابعاد ديگري از فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان را نمايان کرد.
علي قطب‌الديني مدير کل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش که از مديران مياني صندوق ذخيره فرهنگيان در گذشته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس در خصوص اتفاقات اخير در صندوق ذخيره، اظهار داشت: حدود 2 سال است که از اين صندوق کنار گذاشته شدم زيرا آنها به دنبال يکسان کردن افراد در اين صندوق بودند.

وي افزود: واقعاً نمي‌دانم که موضوع فساد در صندوق ذخيره فرهنگيان 8 هزار ميليارد تومان است يا خير، اما در اين چند سال اتفاقاتي افتاده است که تا تحقيق و تفحص انجام نشود، نمي‌توان به صورت دقيق اين مبلغ را گفت.

*اختصاص 800 خودروي لوکس به مديران صندوق ذخيره/ «بطحايي» هم اين خودرو را گرفت

قطب‌الديني به يکي از مواردي که در چند سال گذشته از جمله تخلفات صندوق ذخيره فرهنگيان است اشاره و خاطرنشان کرد: صندوق چند سالي بود که به هيچ عنوان اعتباري به شرکت ليزينگ فرهنگيان اختصاص نمي‌داد، اما به يکباره اعتباري براي خريد 800 دستگاه خودروي لوکس به مديران ارشد اين صندوق شامل مديران عامل، معاونان، مديران حوزه ستادي و سيد محمد بطحايي معاون وزير که اکنون به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش است اختصاص يافت.

وي افزود: اين 800 خودرو هر کدام به ارزش 196 ميليون تومان بود که 30 درصد آن را نقد و 70 درصد ديگر به صورت اقساطي با سود 15 درصد و بازپرداخت 7 ساله اختصاص دادند که به نظرم در تاريخ شرکت‌هاي ليزينگ بي سابقه بود.

*تخلف در شرکت ليزينگ فرهنگيان/ مدير عامل و هيأت مديره رد صلاحيت شده‌اند

مدير کل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش به موضوع ديگري در خصوص تخلف در شرکت ليزينگ فرهنگيان اشاره و گفت: مدير عامل و اعضاي هيأت مديره شرکت ليزينگ فرهنگيان به صورت غيرقانوني در اين شرکت هستند زيرا بانک مرکزي بايد آنها را تأييد کند که آنها رد صلاحيت شده‌اند اما همچنان آنجا نشسته‌اند.

*پرداخت پاداش 700 ميليوني و خريد ساختمان 120 ميلياردي

قطب‌الديني به تخلف ديگر در صندوق ذخيره فرهنگيان اشاره و تصريح کرد: تأسيس شرکت‌هاي موازي يکي ديگر از مشکلات صندوق ذخيره است زيرا در جايي که بيمه معلم وجود دارد، «بيمه اميد آسايش ايرانيان» تأسيس مي‌شود؛ در حالي که نيازي به تأسيس آن نبود و فقط اتلاف هزينه را به همراه داشت.

وي اضافه کرد: مديران صندوق با 3 هدف تعديل نيروي انساني، تعديل حقوق‌ها و تعيين تکليف اموال منقول آمدند در حالي که برعکس عمل کردند و نيروي انساني را افزايش دادند، حقوق‌ها را در 3 سال، 3 برابر کردند و پاداش‌هاي آخر سال مالي را تا 700 ميليون تومان رساندند و يک ساختمان شيشه‌اي 120 ميليارد توماني خريداري کردند.

وي ادامه داد: اميدوارم اين هيأت تحقيق و تفحص کارشناس باشند و سياسي عمل نکنند؛ جالب است که در روزهاي اخير روزنامه‌هاي اصلاحات هيچ چيزي از فساد 8 هزار ميليارد توماني را مطرح نکرده‌اند.

*با پول 800 خودروي لوکس، 12 هزار معلم صاحب خودرو مي‌شدند

مدير کل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش با اشاره مجدد به 800 خودروي لوکسي که به مديران صندوق ذخيره فرهنگيان داده شد، عنوان کرد: اين پولي را که صندوق ذخيره بابت خريد اين 800 خودروي لوکس پرداخت کرد، مي‌توانست به 12 هزار معلم خودروهاي با قيمت حدود 15 ميليون تومان بدهد.

وي افزود: مي‌توانستند به معلماني که فاقد خودرو بودند اين خودروها را بدهند و نه آنهايي که ماشين داشتند و دستشان به دهنشان مي‌رسيد؛ آخر با چه مجوزي، رويکردي و سياستي چنين کاري انجام شد.

*وام قرض الحسنه 100 ميليوني با کارمزد صفر براي مديران صندوق ذخيره فرهنگيان

قطب‌الديني با اشاره به مورد ديگري در خصوص صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: اين صندوق مصوب کرد که به مدير عامل و مديران عامل 27 شرکت زير مجموعه بالاي 100 ميليون تومان وام قرض الحسنه با کارمزد صفر درصد پرداخت کند؛ واقعا از پول چه کساني اين وام‌ها پرداخت شد؟

وي افزود: معلمي که 30 سال خدمت مي‌کند هم نمي‌تواند 100 ميليون تومان دريافت کند ولي «وام خودرو»، «وام ضروري»، «وام مسکن»، «وام خريد مسکن» و «اجاره مسکن» به آن افراد پرداخت شد.

مدير کل اسبق تعاون و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان اگر فقط يک صدم اين اتفاقاتي که در صندوق ذخيره فرهنگيان رخ داده است را متوجه شوند انصراف خود را از عضويت در صندوق ذخيره فرهنگيان ارائه مي‌دهند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html